Kako se lotiti prijave v okviru instrumenta za mala in srednje velika podjetja

V mesecu juniju se približuje drugi »cut off date« v okviru instrumenta SME, ki je namenjen spodbujanju visoko inovativnih projektov.

Datum objave: 24. 05. 2015

Program je odprt že od marca 2014 in je med MSP-ji zelo priljubljen. Kljub temu, je okvirno 90% projektov še zmeraj neuspešnih, kar pomeni, da je stopnja selektivnosti zelo visoka. Evropska komisija ugotavlja, da je kvaliteta prijavljenih projektov relativno nizka. V okviru prvega roka za prijavo je bilo odobrenih le 5,81% projektov, glede na analize za leto 2014 pa je bil v grobem uspeh podjetij med 6-10%. Posledično se potencialni prijavitelji pogosto sprašujejo ali je prijava na razpis sploh smiselna? Očitno je, da je še zmeraj prisotno pomanjkanje znanja oziroma razumevanja, kaj se od prijaviteljev pravzaprav pričakuje, katere ideje so zares obetavne ter na kak način jih predstaviti.

V Sloveniji je povpraševanje po tovrstnih razpisih zelo visoko. Še zmeraj se pojavljajo vprašanja, kakšni projekti so sploh primerni za SME instrument. Vsi prvi vrsti tukaj niso upravičeni projekti, katerih namen je nakup nove tehnološke opreme, kot to številni še zmeraj razumejo. Sofinancirani so stroški raziskav in razvoja za inovativne projekte z visokim potencialom. Rezultat projekta mora presegati obstoječe stanje tehnologije na trgu in prinašati dodano vrednost na širšem evropskem nivoju. Sama ideja mora biti inovativna, kar dokažemo z dobrim poznavanjem obstoječega stanja na trgu in ne razvijamo rešitve, ki tako rekoč na trgu že obstaja.

Kljub temu, da je potrebno kakovostno predstaviti projekt oz. poslovno idejo, pa prijavitelji ne smejo zanemariti »svoje vloge« pri sami izvedbi. S tem nakazujemo, da se izvajalci (v fazi priprave projekta) projekta premalo osredotočijo na svoja znanja in kompetence, ki dokazujejo, da so sposobni izpeljati projekt. Ni dovolj, da je ideja kvalitetno zastavljena, temveč jo je potrebno kasneje tudi realizirati. Ocenjevalci morajo iz vloge razbrati, da ima vaša ekipa vse ustrezno znanje, da lahko privede do komercializacije produkta. V kolikor ste šibki na katerem izmed področij projekta je prav tako smiselno, da se oblikuje partnerstvo, kjer vsak udeleženec s svojim doprinosom vpliva na končni rezultat. Ne smemo pozabiti tudi na konkurenco podjetja ter izpostaviti vaše ključne prednosti.

Ideja projekta mora izhajati iz obstoječega problema na trgu, kar pomeni, da mora rezultat projekta odgovarjati na določena aktualna vprašanja in problematike, s katerimi se družbena in ekonomska sfera soočata. Iz tega izhaja tudi dobro načrtovan plan komercializacije, saj bo vaše podjetje na podlagi uspešno izvedenega projekta raslo in se uspešno uveljavilo na trgu. Slabo definiranje poslovnega modela, ključnih trgov in kupcev ter pričakovanih učinkov na podjetje, prav tako pomenijo slabo zastavljen projekt, ki pa v gruči številnih konkurenčnih prijav v okviru SME instrumenta ne bo prinesel pozitivnih rezultatov na razpisu.

Na podlagi preteklih rezultatov in izkušenj podjetij pri participaciji na razpise pa se je seveda mogoče naučiti tudi veliko novega. Če je vaša ideja zares odlična in skladna s strategijami EU, je potrebno nameniti več časa pripravi vloge ter kakovostno odgovoriti na vsa temeljna vprašanja – več časa nameniti razvoju poslovne priložnosti in ne biti preveč osredotočeni na pripravo projekta. V kolikor boste razvoju projekta namenili dovolj resursov, boste imeli veliko večje možnosti, da bo vaš trud poplačan. 

Help
Potrebujete pomoč pri pridobivanju sredstev? Pošljite nam povpraševanje in pogovorili se bomo o možnostih za sodelovanje. Kontaktirajte nas

E-novice

Ostanite korak pred konkurenco: Prijavite se na tedenske novice iz sveta nepovratnih in povratnih sredstev.